Har du fortalt, at du er verdensmester?

Skab synlighed

Hvad betyder det, at du er verdensmester til det, du gør, hvis der ikke er nogen, der kender dig?

Når du vil i gang med at synliggøre din virksomhed, kan det blive en dyr affære i både tid og penge, hvis du ikke er opmærksom.

Alt for ofte ser jeg paraderne komme meget hurtigt op, hvis jeg nævner ordet ”markedsføring”, for er der noget, du nok har prøvet, så er det at blive kimet ned af bureauer, der vil have en masse penge for at annoncere for dig på Google og sociale medier – og du skal også gerne selv komme med indholdet. Måske er du endda blevet bundet op på en aftale eller kontrakt, der gælder i flere år og ikke er til at komme ud af?

Sådan leger jeg ikke. Hvordan din virksomhed ser ud i dag, svarer næppe til, hvordan den ser ud om 3, 1 eller bare et halvt år. Derfor er binding ikke noget, jeg leger med.

Har dine kunder tillid til dig?

Du véd nok, at private kunder ikke altid har lige stor tiltro til eksempelvis håndværkere, automekanikere, telefon- og forsikringsselskaber. De fleste har alt for ofte prøvet at stå tilbage med en følelse af at være snydt.

Hvad ville det betyde for dig, hvis dine kunder havde opbygget tillid til dig og din virksomhed inden, de kontakter dig?

Opskriften på at blive husket

Du kan selvfølgelig godt betale en masse penge til AdWords og Facebook for at blive set, men spørger du mig, handler det i højere grad om at opbygge en specialistrolle og blive kendt for det, du vil være kendt for.

Er du murer, er det måske badeværelser, du er specialist i. Er du tømrer, kan det være, at det er renovering af bevaringsværdige bygninger, du er bedst til.

Du har rigtig mange konkurrenter og kæmper for at få folks opmærksomhed. Men synlighed er ikke alt. Vi vil også gerne have, at folk husker dig, når behovet for dit håndværk en dag opstår.

Opskriften er ganske enkel: gør det kort, gentag og vær konsistent.

Den dårlige samvittighed

Det er som regel hér, at den dårlige samvittighed begynder at snige sig op på skulderen og vifte med flaget. Hvis du skal være helt ærlig, hvor synlig er du så i forhold til dine konkurrenter, og får du flest af de opgaver, du helst vil have?

Er det hér, du ville ønske, at der bare var nogen, der gad tage over og gøre det for dig?

Psst! Jeg er lige hér …

Skab den røde tråd:

"Altid imødekommende, hurtig og fleksibel når vi har brug for dine grafiske egenskaber."