Reklame og markedsføring

Den røde tråd

Det er en stor investering, når virksomheden skal igang med årets katalogproduktion, og der er meget, man skal tage højde for.
Hvis jeg kommer med ord som cmyk, dpi, spatiering, beskæring og icc-profil, så bliver vores samtale næppe lang, men netop derfor bør du overveje, om det ikke var en god idé at få en grafiker til at hjælpe med processen. Så kan du også få mere tid til dét, du er god til – og dermed tjene flere penge til din virksomhed.

Det vigtigste i grafisk arbejde er “den røde tråd”. Hvis ikke du bliver genkendt, vil du ikke blive husket – og så vælger dine kunder en anden leverandør.
Genkendeligheden bevares ved at skabe en identitet og bruge de samme skrifttyper (fonte), farver og til dels placeringen af elementer i al dit materiale. Når først din designmanual er på plads, vil det derefter være lettere at trække den røde tråd gennem både annoncer, brochurer, bannere osv.
Dette vil også gøre det billigere for dig at få udvidet dit grafiske materiale, da “den dybe tallerken” er opfundet én gang, og grafikeren (mig) ikke skal bruge unødig tid (= dine penge) ved næste opgave.

Klassiske fejl, hvis du vælger en for billig eller uerfaren grafiker, er f.eks., at der bliver valgt en skrifttype, hvor æ, ø og å ikke eksisterer. Du kan også risikere, at billeder, der går over midten af to sider, vil se amputeret ud eller at den sorte farve vil synes mat og grå på tryk.
Og der er mange flere eksempler på, hvordan det kan gå galt, hvis ikke du vælger din grafiker med omhu.

Er du i tvivl om, hvad jeg kan, og hvorfor jeg vil være et godt match, kan du læse udtalelserne fra mine kunder hér.

Typiske opgaver:

  • Kataloger og magasiner
  • Grafiske løsninger
  • Branding året rundt
  • Visuelle identiteter
  • Sparring på markedsføring
  • Hjemmesider